Жоғары білім беру жүйесіндегі «диплом фабрикасы» мәселелері Ұлыбритания мысалында
Қаралымдар: 50 / PDF жүктеулері: 0 / PDF жүктеулері: 30
Кілт сөздер:
жоғары білім беруді массификациялау, білім беру сапасы, білімге қолжетімділік, «диплом фабрикалары», жеке университеттер, реформалар, Ұлыбритания тәжірибесі.Аңдатпа
Мақалада авторлар Ұлыбританиядағы жоғары оқу орындарының қалыптасу
эволюциясын зерттейді, жалпы білім беру жүйесінің қалыптасуын талдайды. Зерттеу
барысында авторлар 1960 жылы Ұлыбританияның Жоғары білім беру жүйесінде жүргізілген
реформалар қарапайым халықтың қол жетімділігіне және массификацияға әкелді деген
қорытындыға келді. Бұл өз кезегінде білім беру қызметтерінің сапасына әсер етті.
Ұлыбританияның Жоғары білім беру реформаларындағы маңызды факт іргелі
зерттеулер мен әлеуметтік беделге қатысты «ескі» университеттермен бәсекеге түсу
мүмкіндігінің болмауы болды, «асыл тұқымды емес университеттер» басқа Даму стратегиясын
таңдады, онда оқытуды интернационалдандыру басты рөл атқарды. «Диплом фабрикаларын»
болдырмау үшін жоғары оқу орындарының қызметіне қойылатын талаптар күшейтіледі,
бірқатар шаралар қабылданады.
Жоғары оқу орнының сыртқы сараптамасын жоғары білімді қаржыландыру жөніндегі
мемлекеттік Кеңес жүзеге асырады. Сарапшылар бес жылда бір рет жоғары оқу орындарын
тексереді, студенттер мен оқытушыларға формальды әдістеме бойынша сауалнама жүргізеді, сондай-ақ оқу және ғылыми жұмыстың нақты нәтижелерін тексереді, өз ұсыныстарын жасайды.
Жұмыс берушілердің сараптамалық кеңестері сыртқы сараптама нысанына да қатысты.
Университеттің сапасын бағалаудың маңызды жақтарының бірі аккредиттеу болып
табылады. ЖОО-ның аккредиттелуі оның түлектерін жұмысқа орналастыру кезінде міндетті
шарт болып табылады. Жоғарыда аталған барлық органдар қатаң бақылау жүргізеді және
университеттерге қойылатын талаптарды бұзу тиімді емес. Жоғарыда аталған барлық шаралар
«диплом фабрикаларының» мәселесін іс жүзінде жойды.