Цифрлық дәуір және саяси үгіт-насихат: ақпараттың жаһандануы жағдайында қоғамдық пікірдің қалыптасуы (2024 жылғы АҚШ пен Ресейдегі президенттік сайлау науқандары және Қазақстандағы референдум мысалында)


Қаралымдар: 3 / PDF жүктеулері: 1

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.32523/2616-6887-2025-152-3-83-97

Кілт сөздер:

цифрлық технологиялар, саяси үгіт-насихат, қоғамдық пікір, жалған ақпарат, ақпараттың жаһандануы, әлеуметтік желілер, таргетинг

Аңдатпа

Бұл мақала ақпараттық жаһандану жағдайында цифрлық технологиялардың саяси үгіт-насихатқа әсерін зерттеуге арналған. Зерттеудің мақсаты – цифрлық ортаның әсерінен қоғамдық пікірді қалыптастыру механизмдерін талдау. Жұмыстың ғылыми маңыздылығы саяси коммуникация әдістерінің эволюциясын, соның ішінде таргетинг, персонализация және жалған ақпараттың таралуын зерттеуде жатыр. Практикалық маңыздылығы қоғамдық сананы манипуляциялауға қарсы іс-қимыл бойынша ұсыныстарды әзірлеуде жатыр.

Зерттеу әдістемесі саяси хабарламаларға контент-талдауды, цифрлық науқандардың кейс-стадилерін және әртүрлі саяси режимдері бар елдердегі саяси үгіт-насихат әдістерін салыстырмалы талдауды қамтиды. Мысал ретінде АҚШ пен Ресейдегі саяси науқандар және Қазақстанда атом электр станциясын салу жөніндегі референдум таңдалды (2024 ж.). Негізгі қорытындылар ақпаратты персонализациялау, жалған ақпарат беру және қоғамдық пікір көшбасшыларының ықпалы саяси процестерді айтарлықтай өзгерткенін көрсетті. Ақпараттың жаһандануы жаңалықтардың тез таралуына ықпал етеді, бірақ сонымен бірге қоғамдық пікірдің поляризациясын арттырады.

Мақаланың үлесі цифрлық ортаның саяси үгіт-насихатқа әсерін түсінуді тереңдету және демократиялық процестердің тұрақтылығын арттыру үшін ұсыныстар беру болып табылады. Нәтижелердің практикалық маңыздылығы-оларды жалған ақпаратпен күресу және саяси коммуникацияның тиімділігін арттыру үшін қолдану мүмкіндігі.

Жүктеулер

Жарияланды

30.09.2025

Дәйексөзді қалай келтіруге болады

Дюсембекова, М., Қожбанхан, Е., & Куптлеуова, Ж. . (2025). Цифрлық дәуір және саяси үгіт-насихат: ақпараттың жаһандануы жағдайында қоғамдық пікірдің қалыптасуы (2024 жылғы АҚШ пен Ресейдегі президенттік сайлау науқандары және Қазақстандағы референдум мысалында). Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университетінің хабаршысы. Саяси ғылымдар. Аймақтану. Шығыстану. Түркітану сериясы, 152(3), 83–97. https://doi.org/10.32523/2616-6887-2025-152-3-83-97

Журналдың саны

Бөлім

Саяси ғылымдар

Most read articles by the same author(s)