Қытайдың «Бір Белдеу – Бір Жол» бастамасы және Орталық Азия елдері үшін мүмкіндіктері
Қаралымдар: 118 / PDF жүктеулері: 91
Кілт сөздер:
Орталық Азия, Қытай, Ресей, Белдеу және жол бастамасы, экономика, Шанхай ынтымақтастық ұйымыАңдатпа
Алғаш рет "Бір белдеу - бір жол" бастамасының идеясы Орталық Азияда Си Цзиньпиннің 2013 жылғы 7 қыркүйекте Қазақстанға сапары барысында ұсынылды. Бірақ іс жүзінде біз ҚХР 2000-шы жылдардың ортасынан бастап Орталық Азия аймағында белсенді экономикалық саясат жүргізе бастағанын байқаймыз. "Белдеу және жол" жариялау бастамасы жаңа мәміле емес, шын мәнінде бұл барлық тән сипаттамаларымен онжылдыққа созылатын бұрыннан бар экономикалық саясаттың идеологиялық дизайнының жалғасы. Кейбір зерттеушілердің пікірінше, "Белдеу және жол" тұжырымдамасының пайда болу себептерінің бірі қытай тарапының ШЫҰ шеңберінде интеграцияның экономикалық одағын құру жөніндегі сәтсіз әрекеттері болды. Мұндай әрекеттерге 2003 жылы Шанхай Ынтымақтастық Ұйымы шеңберінде еркін сауда аймағын қалыптастыру, Қытайдың даму институттарын, ең алдымен ШЫҰ Банкін құру бастамасы ұсынған ұсыныстар жатады. Бұл әрекеттер Ресейдің Қытаймен экономикалық интеграцияға құлықсыздығына тап болды.
"Бір белдеу – бір жол" идеологиялық доктрина ретінде ұсынылған, ол Қытай осы бастаманың аясына тартылған аумақтарда алға жылжытатын немесе алға жылжытатын нақты жобалар үшін біріктіруші идея ретінде әрекет етеді. Осы тұрғыдан алғанда, бастама негізгі артықшылықтардың біріне ие: ашықтық. Кез келген дерлік жобаны оның шеңберіне қосуға болады, өйткені бастама Қытай экономикасының мемлекеттердің мүдделерімен өзара әрекеттесуі үшін инклюзивті платформа құруға арналған. Қазақстан мен Орталық Азия елдері осы жобаны іске асыру процесінде. Қытаймен көлік байланысын дамыту басым бағыт ретінде жарияланды.