Қазақстан тарихы бойынша мектеп оқулықтары контекстінде қытай бейнесін қалыптастыру


Қаралымдар: 108 / PDF жүктеулері: 87

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.32523/2616-6887-2025-151-2-140-151

Кілт сөздер:

Қазақстан, Қытай, тарих оқулықтары, тарихи сана, бірегейлік, ұлттық құрылыс, мемлекетаралық қатынастар, ШЫҰ, «Белдеу және жол» бастамасы, контент-талдау

Аңдатпа

Тарих оқулықтары тарихи білім беруде шешуші рөл атқарады және тарихи білімді беру мен тарихи сананы дамытудың маңызды құралы болып табылады. Бұл зерттеуде Қазақстан тарихы бойынша мектеп оқулықтары негізінде Қазақстанда тарихи сананы қалыптастыру қарастырылады. 10 және 11 сыныптарға арналған тарих оқулықтарының мазмұны 5-9 сыныптардың мазмұнына шолу және интеграция болып табылатындықтан, осы жұмыс үшін зерттеу үлгісі Қазақстандағы 5-9 сыныптарға арналған Тарих оқулықтарынан таңдалды. Қазақстанның 5-9 сыныптарына арналған Тарих бойынша мектеп оқулықтарының мазмұнын талдай отырып, қазіргі қытай мен Қазақстанның аумағында ежелгі заманнан бүгінгі күнге дейін өмір сүрген және орналасқан халықтар мен мемлекеттер арасындағы қарым-қатынастар туралы зерттеу екі ел арасындағы қарым-қатынастардың өткенін, бүгінін және болашағын қарастырады, Қазақстан тарихы бойынша мектеп оқулықтарының халықтың тарихи санасын қалыптастыруға әсерін сипаттайды. Көптеген тарихи құжаттардың болуы қытай мен Қазақстан арасындағы қарым-қатынастың ұзақ тарихы бар екендігін айғақтайды. Қазіргі уақытта "белдеу және жол" ынтымақтастық бастамасының қолдауымен екі ел арасындағы қарым-қатынастарды дамыту перспективалары оптимистік. Қазақстан тарихы бойынша мектеп оқулықтарындағы Қытай туралы әңгімелер оқушыларға Қытайдың Қазақстан аймағының тарихи дамуына ықпалы мен қатысуын саналы түрде қабылдауға, Қытай-Қазақстан қатынастарын қазіргі Қазақстанның ұлттық бірегейлігін құрудың бір бөлігіне және халықтың тарихи санасының бір бөлігіне айналдыруға мүмкіндік береді.

Жүктеулер

Жарияланды

30.06.2025

Дәйексөзді қалай келтіруге болады

Кішібаева S., & Мэнцзе S. (2025). Қазақстан тарихы бойынша мектеп оқулықтары контекстінде қытай бейнесін қалыптастыру. Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университетінің хабаршысы. Саяси ғылымдар. Аймақтану. Шығыстану. Түркітану сериясы, 151(2), 140–151. https://doi.org/10.32523/2616-6887-2025-151-2-140-151

Журналдың саны

Бөлім

Аймақтану