«Бір белдеу, бір жол» бастамасы: Орталық Азия елдерінде жобаны жүзеге асыру бойынша салыстырмалы талдау
Қаралымдар: 166 / PDF жүктеулері: 0 / PDF жүктеулері: 70
Аңдатпа
Еуропа мен Азияны трансқұрлықтық маршруттармен қосу идеясы жаңа емес. «Жаңа Жібек жолы» термині Таяу Шығыста, Еуропада және Америка Құрама Штаттарында бірнеше рет айтылды.
Бірақ абстрактілі идеяны қаржыландырудың нақты схемаларын тек Қытай ғана ұсына алды. Қытай Халық Республикасының Төрағасы Си Цзиньпиннің «Бір белдеу, бір жол» стратегиясын таныстырғанына
тоғыз жыл болды.
Бұл мақала Орталық Азия елдерінде жоба нәтижелеріне салыстырмалы талдау жүргізуге бағытталған.
Нәтижелерді талдау «Бір белдеу – бір жол» бастамасына қатысу жалпы құрлықтық байланыстардың
дамуына, атап айтқанда, Орталық Азия өңіріндегі елеулі динамиканың дамуына да ықпал етеді деп айтуға оптимизмнің үлкен үлесін қосуға мүмкіндік береді.
Нәтижелер тең емес және біркелкі емес. Қазақстан, Өзбекстан және Қырғызстан сияқты кейбір елдер
бастама аясындағы жобаларды жүзеге асыруда үлкен табыстарға қол жеткізді. Тәжікстан мен Түрікменстанда саяси және ұлттық ерекшеліктерге байланысты іс баяу жүріп жатыр. Бірақ белгілі бір нәтижелер
бар. Көлік инфрақұрылымының жаһандануы мен интеграциясы өнеркәсіп пен экономиканың көптеген
салаларында, тіпті «Бір белдеу – бір жол» бастамасының жобаларына тікелей байланысты емес айтарлықтай пайда әкелді.