Функционалдық сауаттылықтың базалық дағдыларын бағалау бойынша халықаралық салыстырмалы және елдік зерттеулер (PIAAC, IALS, ALL)
Қаралымдар: 172 / PDF жүктеулері: 0 / PDF жүктеулері: 38
Аңдатпа
Функционалды сауаттылық сияқты маңызды шеберліктің болмауы жеке өсуге және
қоғамға қатысуға айтарлықтай кедергі болады. Сауаттылық деңгейінің жоғарылауы жеке адамның
мүмкіндіктеріне, оның саяси белсенділігіне, мәдени дамуына, әлеуметтік белсенділігі мен экономикалық мүмкіндіктеріне жағымды әсер етеді. Жеке тұлғаның саяси белсенділігі тұтастай алғанда әлемдік
кеңістікке интеграциялауға бағытталған Қазақстанның білім беру саясатын белсенді ілгерілетуге ықпал
етеді. ЭЫДҰ, ЮНЕСКО және Дүниежүзілік Банк сияқты халықаралық ұйымдар, сондай-ақ ел деңгейінде
ересек халықтың функционалдық сауаттылығының көрсеткішін өлшеуге бағытталған бірқатар зерттеулер бар. Осы мақалада елдік зерттеулер аясында ересектердің функционалдық сауаттылығын бағалауға
арналған заманауи ғылыми және әдістемелік әдебиеттерге талдау жасалды. Қолданыстағы сандық зерттеулер сауаттылықты танымдық / ойлау процестері тұрғысынан жиі қарастырады. Сандық зерттеулерден айырмашылығы, сапалы зерттеулер мәдени теория мен сауаттылықтың сыни теориясына сүйенеді.
Деректерді талдаудың екі тәсілі де халықтың үлкен санаттарына қатысты саясатты қалыптастыруға әсерететінін түсіну керек: зерттеу әдебиеті адамдарды сауатты немесе сауатсыз деп қалай анықтайды және
саяси құжаттарда ересектердің даму траекториялары қалай талқыланатынына әсер етеді.