Қазақстандағы сайлау науқандарында электоралды артықшылықтарды қалыптастырудағы медиа-құралдар


Қаралымдар: 68 / PDF жүктеулері: 0 / PDF жүктеулері: 39

Авторлар

  • И.А. Калиев
  • А.А. Акишев
  • Б.В. Поломарчук

Аңдатпа

«Жаңа» бұқаралық ақпарат құралдары мен әлеуметтік желілер ықпалының өсуі – бұл
қазіргі заманның шындығы болып табылады. Олардың ең белсенді қолданушысы бастапқыда жастар
болды, содан кейін әртүрлі жас санаттары мен әлеуметтік топтардың азаматтары тартылды. Бұл «жаңа»
медиа азаматтарды әлеуметтендірудің маңызды факторына айналу үрдісін нығайтады. Мақалада сайлау
науқандары кезінде қолданылатын ақпараттық технологиялар қарастырылған.
Сайлау артықшылықтарын қалыптастырудағы «жаңа» медианың рөлін анықтайтын ерекшеліктер
мен факторлар көрсетілген. 2019 жылы Қазақстан Республикасының Президентін сайлау жөніндегі сайлау науқаны барысында ақпараттық технологияларды пайдалануға талдау ұсынылды. Осы деректерді
жалпылау негізінде интернет-медианың жетекші рөлі туралы болжам жасалды. Сайлау науқандарында
жаңа медианы қолдану сайлаушылардың үміттерін бағалау үшін қолданылды. Бұл 2019 жылғы сайлау
нәтижелері туралы материалдар мен мәліметтердің мысалында көрсетілген. Құжаттарды талдау Қазақстандық Интернет-БАҚ жарияланымдарымен қатар сайлау науқандарында жаңа технологияларды
пайдалану үрдістерін анықтауға мүмкіндік берді. Әлеуметтік бөлім негізінде факторлардың әсер ету көрсеткіші және олардың өзара әрекеттесуі сайлау векторына есептелді. Есептік деректер интернет-мақалалар, сұхбаттар, ақпарат, түсініктемелер сайлау процесінде ең көп сұранысқа ие екенін растады. Сонымен
қатар, интернеттен объективті деректерді алу мәселесі зерттелді. Интернет-басылымдар саяси идея мен
көзқарасты қоғамдық пікір түрінде көрсетсе де, бұқаралық ақпарат құралдарының ақпаратын стратегиялық пайдалануға жауап ретінде бақыланбайтын өсулер қаупі бар.

Жүктеулер

Қосымша файлдар

Жарияланды

10.03.2023

Дәйексөзді қалай келтіруге болады

Калиев, И., Акишев, А., & Поломарчук, Б. (2023). Қазақстандағы сайлау науқандарында электоралды артықшылықтарды қалыптастырудағы медиа-құралдар. Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университетінің хабаршысы. Саяси ғылымдар. Аймақтану. Шығыстану. Түркітану сериясы, 142(1), 54–66. Retrieved from https://bulpolit.enu.kz/index.php/main/article/view/102